Går mot trenden i bransjen:
Eidsiva Digital lanserer personlige rådgivere for mindre bedrifter
Én av tre småbedrifter frykter cyberangrep. Nå lanserer Eidsiva Digital personlige rådgivere som skal gi små og mellomstore bedrifter tettere oppfølging for å lykkes med digitalisering. Helt uten ekstra kostnad.
Publisert: 11.09.2025
Mens de fleste større teleoperatører innfører chatroboter og mer eller mindre AI-styrt kundefront går Eidsiva Digital mot denne trenden og gir også de små bedriftene personlig assistanse.
– Mange automatiserer kundedialogen. Vi går motsatt vei for å hjelpe dem med å navigere trygt slik at bedriftene kan fokusere på det de kan best, sier Hans Marius Tessem, leder for kundesuksess i Eidsiva Digital.
Enterprise-teknologi for bedriften «i gata»
NSM sin risikorapport viser at trusselen mot norsk næringsliv øker, og at mindre bedrifter er spesielt utsatt for cyberangrep. Eidsiva Digital mener SMB-markedet trenger tettere og personlig oppfølging for å møte dagens trusselbilde.
– Så vidt vi vet er dette første gang norske SMB-er får tilgang til en leverandør som tilbyr både fiber, sikkerhet og kompetanse på samme nivå som store sikkerhetsleverandører, men tilpasset småbedrifters behov og økonomi, sier Tessem.
Setter ny standard for SMB-markedet
Eidsiva Digital tilbyr fiberbredbånd og i nyere tid sikkerhetsteknologi som tidligere var forbeholdt store konsern. Nå knyttes dette sammen med personlige rådgivere uten ekstra kostnad.
– Vi ser at SMB-markedet har tilgang på avansert teknologi, men trenger mer menneskelig støtte. Våre rådgivere skal være en sparringspartner som sikrer at bedrifter lykkes med digitalisering og står bedre rustet, sier Even Kyseth, direktør for bedriftsmarked i Eidsiva Digital.
Personlige rådgivere blir tildelt bedrifter fortløpende i løpet av høsten.
Personlig rådgivning for SMB-markedet
Med en personlig kunderådgiver får din virksomhet en dedikert ekspert hos Eidsiva Digital, med inngående kjennskap til nettverksløsningen dere benytter.