Tilbake til forsiden

Fiberutbygging i Løten

Vi ønsker å bygge fiberbredbånd i Løten, og har inngått avtale med Løten kommune.

Tre personer i en samtale foran gravemaskin

Hva skal til for at vi kan bygge fiberbredbånd i Løten?

For å starte utbygging må vi oppnå minst 65% oppslutning. Vi kommer til å oppdatere denne siden med status på bestillinger når de begynner å komme inn. 

Hva må du gjøre hvis du vil ha fiberbredbånd til din adresse?

For å bestille må du fylle ut skjemaet lenger ned på siden.

Hvem utfører utbyggingen?

Entreprenøren Netco vil bygge ut fiberbredbånd for oss i Løten. 

Hvem har gitt støtte til utbyggingen?

Staten, fylket og Løten kommune har gitt støtte til utbyggingen.

Vil du lese mer om fiberutbygging i Løten?

Her kan du lese artikkel fra Løten kommune om fiberutbyggingen

Klikk her for å lese artikkel fra Østlendingen  (bak betalingsmur)

Stange kommune, fiber

Hva er Nkom-områder?

Nkom-områder er områder som har mottatt offentlig støtte til utbygging av fiberbredbånd. 

Offentlig støtte er et virkemiddel for å stimulere til utbygging av bredbånd i områder hvor det ikke er kommersielt lønnsomt å bygge ut digital infrastruktur. Regjeringen gir offentlig støtte over statsbudsjettet til utbygging av fiber. Disse midlene, kalt Nkom-midler, fordeles til fylkeskommunene, som fordeler dem til utbyggingsprosjekter i sitt fylke. 

Nkom er en forkortelse for Nasjonal kommunikasjonsmyndighet, og de gir faglig veiledning til fylkeskommunene om hvordan de bør bruke Nkom-midlene.

Gravemaskin og jorde sett ovenfra

Skal du grave selv?

Denne informasjonen gjelder for deg som har bestilt fiber, og som vi har avtalt med at skal grave selv.

  1. Du vil få utdelt materiell fra oss, og må deretter grave inn til veggen i så rett linje som mulig.  
  2. Når gravingen og trekking av rør er ferdig, logger du på Min side og registrerer at arbeidet er utført. 
  3. Montør kontakter deg direkte og avtaler installasjonstidspunkt.
Les mer om graving her

Kontakt oss for et uforpliktende tilbud

Tusen takk!

Ved en eventuelt bestilling av fiber, kommer denne som en bekreftelse på e-posten din.

Skjema som er sendt inn nå er ikke en aktiv bestilling, men at du ønsker et uforpliktet tilbud. Vi tar kontakt med deg så snart som mulig.

Ha en riktig god dag!

Har du bestilt?

Her kan du finne oppdatert status for adressen din

Sjekk status